♡ ♡ ♡ "What do you wanna do?" "I dun no what do you wanna do?" ♡ ♡ ♡ (。♥‿♥。)

rasa serba SALAH

Photobucket


Ya Allah, begitu besarnya dugaan-MU terhadap ku...
sesungguhnya aku rasa amat bersyukur dengan ujian mu ini kerana 
ujian ini mematangkan diriku.
Ya Allah... tiada kata lain yang dpt aku ungkapkan selain 
bersyukur kepada-MU..

Kau kurniakan kawan-kawan yang mengambil berat terhadapku
lebih-lebih lagi ketika aku dalam kesusahan..
Ayah dan Ibu yang prihatin,..
Kakak dan adik yang prihatin...





NAK DIJADIKAN CERITA

hari ini aku rasa tension yang amat!
serius! satu satu masalah yang datang~
adoyaii....c

first sekali,tension kene hafal cranial nerves and spinal nerves!
kena baca dan hafal cranial nerves sebanyak 12 pairs serta functionnya!
bukan senang nak ingat semua tu!
huh!
spinal nerves pulak sebanyak 31 pairs babe!
banyak tuuuuu~

yang ni yang aku tension sangat nih!
macam mana aku boleh pegang broadband yang atas nama orang lain
entah siapa aku tak kenal!
yang operator maxis tu tak habis2 duk call aku mintak confirm
payment tuu.. sebab aku cakap aku dah bayar bill tuu..
pastu dia mintak nombor telefon broadband yang aku bayar tu, aku bagi jelah!
"maaf cik syarmimi, nombor itu bukan milik cik syarmimi"
dushhhh!
terkejut aku dengar ayat tuu.. !
apa masalah pulak ni...
habistu? mana broadband atas nama aku tu???
woiii! aku dah bayar RM100 !
so cemana pulak ni?? xkan lah BURN gitu duit aku..
dah la bajet lari... Adoiiii!
nak tuding jari kat sapa aku tak tahu..
xkan lah ada orang nk tukar broadband nga aku...
tak mungkin lah!

Lagi satu hal, operator tu suruh aku pergi
maxis centre.. hadoii! broadband pulak aku tak bawa!
tapi kan ~ nasib baik ADIB ada...
pinjam motor dia.... sebab nak pergi ambil broadband kat hostel...
*time tu duk kat kelas..


Bab ni aku terasa gilerrrr....
aku mintak abang driver bas tu hantarkan kat main kampus...
aku cakap kat dia nak pergi Greentown nk pergi Maxis centre.
lepas cakap tu, aku pergi lah kat tempat duduk aku..
Entah macam dan tak tahu sapa yang salah..
tetiba plak abang driver bas tu ckap nk pergi "klinik kesihatan"...
pada mulanya aku tak perasaan dia cakap sal klinik tuu,sebab
aku menyampuk cakap dia..
kat Greentown tu lah!
pastu dia iya2 lah kannnn...
kebetulan RAIHANA  kat sebelah aku tuu tanya
" nak pergi klinik ke? buat apa?"
pelik jugak dengar ayat dia tuu... bila masa lak aku cakap nak pergi klinik?
duk sekejap, abang driver bas tu tanya.." nak berhenti kat mana?"
saya nak pergi Greentown lah abang!
tiba-tiba dia cakap " tadi awak cakap nak pergi klinik kesihatan!"
aku balas lah "saya nak pergi Greentown lah abang"
pastu start lah dia membebel!
aku diam je..... huh!
ok fine! lepas ni saya nak kemana2 dah tak mahu dah minta tolong abang!
okey! saya faham! abang dibayar hanya mengambil dan menghantar
kitaorang dari hostel ke kampus!
tu je kan!? okeylah abang driver bas..
MAAFKAN SAYA SEBAB MENYUSAHKAN ABANG TADI

tinggallah aku,IRAH dan BISMI kat UO (Greentown Mall)
dah sampai sana , cari lah maxis centre!
perghh! hampeh! bukan kat situ!
maxis centre kat Greentown Bussiness Park!
Hadoiiii! buat penat je....
tension!
takkan lah nak berjalan ke sana ... dah la pukul 4.45 time tu..
sampai2 dah tutup , baik ak payah kan! ?
so, satu mall kitaorang tawan tadi! hohohoho!

Malam pulak......
mak aihhh, terharunya aku... serius!
kawan-kawan aku prihatin giler kat aku!
terharu kottt!
time tu, aku baru lepas nangis!
adik aku lah ni punya pasal!
boleh pulak dia g cite kat ma aku prihal aku kat sini!
kuang asam punye adik! ingat nk share cite tuu,..
boleh lah release tension sikit2...
aku tanya dia apa reaksi mak aku
dia cakap mak aku gelak2
tipu lah tuuuu!!!!


FOR MY MOM,

Ma,ore nak minta maaf....
duit belanja yang ma bui tuuuu.. abes!
mesti ma marah kea .. iyer lahh, baru mgu lepas ma masukkan..
dah la banyak! RM400 !!!!!! giler ah!
boros betul!
sebenarnya kea maa... duit tu ore beli keperluan ore jugak ma..
ore beli beg... beg tuk ke kelas..
pastu ore beli kasut,baju dan seluar..
duit yang habis tuu dalam RM300...
banyakkan ma? dalam satu hari tuu..
mesti ma marah kalu ma tahu ni..
anak ma meme tak tahu menghargai!
boros! tak reti berjimat!  tak reti berdikari!
hanya tahu berjoli! kan ma???
Maaa.... ore nak minta maaf ma...
tak dgr kata2 ma...
" make tu jgan lah cermat sangat.... pah jgn lah beli bendo hok tok pekdoh!
pandai2 lah cermat saa deh?"
fuhhh... masih terngiang2 lagi pesanan ma tuu...
MAAAAA....
maafkan ore ma.. ore meme xdop duit lani
topup pun tak mampu beli.. nk kol ma pom xleh..
MAAFKAN MC'SAA MA~






Terima kasih kerana sudi baca. May الله bless you.

www.tips-fb.com

0 people pray for me ✿:

diperakui oleh Cik Saa sdn.bhd