♡ ♡ ♡ "What do you wanna do?" "I dun no what do you wanna do?" ♡ ♡ ♡ (。♥‿♥。)

"Nice" called I'll never forget

Photobucket


ehem! ehem! Petang yang yang indah dan amatlah menggelikan hati. Oh my beloved ayah! tak sangka ayah ni kannnnnn.... HAHAHAHA! Pandai ye melawak!

This is first time we are "bergayut" with a few minutes! not like before. Just talks about the important things only. Then , hung up! Tak ade nak buat lawak2 nya. Tak macam tadi.. Weeeeee! ( rasa happy sangat! )... Ehem , actually aku just nak sampaikan keinginan hati nak motor baru.... Motor ni asyik2 nak rosak je! Bosan laa aihh asyik kena hantar workshop. Pak cik india tu pun dah macam lain tengok aku. Dah dua kali tuntun motor g hantar workshop. Jalan kaki plak! Penat laaa kalau selalu macam ni....( belum lagi rosak yang lain tu haaa ).. Duit pun selalu terbang! 

Haha! yang ni kelakar... 
 "ayah, ma oyak ayah beli katil baru ? buleh laa dakap nga ma pah nih".. 
balas ayah, " hoo laa, bosey doh ayah tido bowoh sore2. Kecik sangat katil tuh"
"hahaha! Pah ma oyak ayoh beli sofa baru jugok.. Pah buleh laaa beli motor baru ko ore pulok!" ( part ni ayah aku gelak, gelak dan gelak )
"Amboiii , guna lah motor2 tuh nya. Kito kea nak g belaja"
"alooos , ayah... motor ni berjame doh kea ayoh. Beli lah motor baru. Pah buleh nurun ko ika plok motor tuuu.. Result ore molek ayah! Buleh laa v adioh ko ore " ( suara merajuk )
"Hoo , nanti laa.. Ayoh oyak ko ma suh atar keto." ( sambil gelak )
"hahaha! umphh! ayoh ni. Beli lah motor baru!"
" Nanti ayah beli myvi."
" Nawok ayah! "

( dialog nampak macam gilo sore dok! Lantak pi laa... ) Weay , bukan senang nak cipta moment mcm tadi. Tambah2 lagi tengah bercakap dalam phone. Alahaaii , ayah aku ni bukan jenis sempoi , sporting gitu. That why laa, agak awkward lah sikit untuk aku nak communicate. Nyata sama sekali salah! Ayah aku "sportinggggg".... haha! SAYA SAYANG AYAH! 

Eh, ayat ayah aku yang last tu... Kan baik kalau jadi kenyataan! Perghh! dapat myvi sebijik memang best la! huhuhu! But, I never hoped for it ! Ayah aku ni bukan boleh caya. Kadang-kadang cakap je lebih! At least, dapat motor baru pun dah menggembirakan hati aku. Saya nk nouvo ayah! hehehehe *demand

Heran bin entah apa. Kenapa ayah pelik sangat sekarang ni. Beli perabot ? oh noooo! Jangan harap! Dulu masih ingat ma aku beli meja makan baru... Alahai , membebel ayah aku. Sebab ayah aku ni jenis yang berjimat cermat. Meja makan tu, bukan 1k.. But 2k ma aku beli.. amek nak! hampir 3k plak! hahaha! Bising lah ayah aku. Tapi sekarang lain plak. Dia plak yang sibuk2! Beli katil, sofa.. hahai! pelik betul ayah ni! Tanya ma, "dah bakpo ayoh jadi gini ?".. jawabnya " ayoh mu nok tuka hok baru2 belako laa , nok nanti mu nikoh sikit lagi! " .... oh my....! merapu apa laa orang tua nih! 

By the way, tak rugi telefon ayah tadi.. weheheheheh! I loike! Baru tahu ayah pandai melawak! Sayang ayah! Okay, mana taknya.. sebelum selalu cakap nga ma je! hehe! pah ni nak call ayah lagi.. nak gurau2 nga ayah! hehe! ( nak bodek sebenarnya )


p/s : Ma aku topup plak! Tak minta pun padahal.. Alahaii , baiknya ma! Ma topup masa kita sampai kat Malaysia haritu pun masih ada lagi laaaaa! banyak lagi! Makin banyak kredit aku! hohoii! 










Terima kasih kerana sudi baca. May الله bless you.

www.tips-fb.com

0 people pray for me ✿:

diperakui oleh Cik Saa sdn.bhd