♡ ♡ ♡ "What do you wanna do?" "I dun no what do you wanna do?" ♡ ♡ ♡ (。♥‿♥。)

Jangan cari aku

Photobucket

Salam Aidiladha buat teman-teman, blog readers and also those for muslims. Semoga raya korban memberi  seribu makna buat anda. Tidak seperti diriku, raya korban hanya biasa-biasa sahaja. There is nothing special. Sebagaimana tahun-tahun sebelum ini. So, semua itu kebiasaan bagiku. I didn't know why.

Okay! Kita lupakan pasal raya. Aku ada something yang share kat sini. Before tu nak tanya, pernah tak korang ada someone special likes girlfriend/boyfriend? huhu! Mesti ada kan? Kalau tak ada pun, mesti pernah ada. Like me! 

Zaman sekolah dulu aku pernah ada "someone special". We are happy together, pahit manis kami harungi.   He was like a hero to me. Tapi semua itu hanya tinggal kenangan. 3 tahun menyulam kasih akhirnya dia tinggalkan aku menikahi insan lain. How difficult it is to me to face with all that. How could you!? ohhh! Your actions like killing myself! 

Begitu payah untuk aku lupakan semua itu. Kau tinggalkan aku begitu sahaja, tanpa alasan! Tapi aku tak lupa something ni. Perempuan itu a.k.a isteri kau sekarang texts me before you guys berkahwin. She said "dia sayangkan awak lebih dari saya sayangkan dia" WTF!!!  Kalau betul dia sayangkan saya, dia tak akan buat macam ni. Never! 

Sudah dua tahun aku lupa semua itu. Aku bahagia dengan keluarga, kawan-kawan dan insan yang ambil berat pasal aku. Pahit manis kehidupan, aku telan. Aku independence kan diri aku. Aku buat something yang boleh beri ketenangan untuk diriku tak kira ada yang menemani atau tidak. Aku tutupkan hati aku buat insan bernama lelaki. Aku takut dikecewakan sebagaimana kau kecewakan aku. Sekali aku dikecewakan payah untuk aku senyum semula. Apa yang penting aku bahagia sekarang! Bahagia! Sangat bahagia! 

Tetapi kenapa kebelakangan ini kau muncul? Untuk apa? Sakitkan hati aku? Aku tahu itu kau! Aku tahu! Aku tahu! Saban bulan nombor yang tak dikenali menghubungiku. Bila diangkat tiada suara yang kedengaran. Hanya diam! 

Hampir setiap bulan begitulah yang berlaku. Nombor yang sama, tiada suara pemanggil kedengaran.

Mungkin sebelum ini, aku tak tahu. Aku tak hafal nombor yang menelefon aku. Aku angkat bila ada panggilan. Oleh kerana acapkali nombor tu yang muncul, so menjadi familiar buat aku. Bila difikirkan, aku tahu siapa! 

Dan sejak dua menjak ni, nombor tu kerap muncul! Aku biarkan. 

Tolonglah jangan cari aku! Tolong jangan kacau hidup aku! Aku bahagia sekarang. Begitu payah untuk aku lupa semua itu tahu! Sekarang semua kenangan lalu sudah aku tanam dan buang dari hidup aku! 


Bina mahligai dari air mata lagu untuk kau!


TOLONG JANGAN CARIKU LAGI !




Terima kasih kerana sudi baca. May الله bless you.

www.tips-fb.com

0 people pray for me ✿:

diperakui oleh Cik Saa sdn.bhd